Tigermamma & tigerunge

Vad gör man när man är för tjock och trött för det mesta? Man blir en tigermamma och en tigerunge! Estridh älskade det. Det var spännande och läskig på samma gång, nästan så hon inte vågade titta sig själv i spegeln. Men när hon vant sig vid åsynen av sig själv som tiger så var hon verkligen en tiger hela dagen! Hon kröp omkring, morrade, klättrade i träd, gick balansgång och åt kex som tigrar gör (enligt henne själv).

Sen blev mamman också en tiger, Estridh hjälpte till att måla. Vi använde vanliga vattenfärger så det var lätt att tvätta bort. Nu när hon sätt att jag hållt på med alla bilderna från i förrgår när vi lekt detta, är hon så sugen på att måla sig som ett nytt djur. Valet står mellan en liten katt eller en elefant. Jag tror katten blir roligast att måla!




Det blir alltså en kattmålning innan middagen. Sen gissar jag att vi kommer ha en mjauande katt som stryker omkring längst väggarna hela kvällen! Hoppas den gillar ungspannkaka till middag bara.

Puss & kram! 


eva

vet att jag sagt det förut- men din fantasi och grymma mamma-tänk inspirerar mig så galet mkt. ska verkligen göra detta imorgon!!

2010-08-23 @ 21:18:38
Erika

söta söta ni!!!

2010-08-24 @ 10:41:24
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: