Trollhättan

Jag har varit borta både från hemmet och bloggen nu under påskhelgen. Vi åkte nämligen ner till Trollhättan och firade tillsammans med min kära bror, hans sambo och katt. Himla mysigt! Trollhättan är en fin stad och våren hade gjort entré med snöfria gräsmattor och krokusar i rabatterna. Vi åt god mat, spelade spel, promenerade efter vattnet och var på antikloppis.

Ni får vänta lite på bilderna eftersom jag inte har hunnit gå igenom dem ännu, men det kommer :)


Emelie, Johan med vagnen och min bror Martin.


Vårblommor!


Estridh fick första vårblomman av pappa ♥


Min lilla familj


Sen var vi på en jättehäftig loppis/antikbod!
 Där fanns allt i från antika 1700-tals möbler till riktigt poppig inredning från 50-talet. Väldigt välsorterat och indelat i olika rum, det var som att gå från en tidsepok till en annan när man strosade genom rummen.

Hade jag varit rik hade detta varit en guldgruva! Men, nu är jag inte rik. Det fanns som tur var även saker som man inte behövde vara rik för att kunna lägga vantarna på. Vi fyndade tex. en kruskavel för 15 riksdaler. En väldigt fin sådan! Så nu kan vi baka eget hårdbröd!



Behöver jag säga att det finns bättre affärer att ta med en 2 ½-åring till?


Man undrar ju vart ägaren fått tag på alla grejer någonstans...?


Essi hittade en anka att rida på


Så söta tallrikar! 


Mycket 50-tals grejer i just detta rum



Hoppas ni haft en fin påsk också! Puss & kram! 

 



jos

Hej, vart ligger denna fina butik?

2010-04-08 @ 18:59:15


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: