Klänning i rosa/grått

Sista timmarna innan Johan är hemma. Jag födriver tiden som vanligt med att sticka. I dag har jag börjat med en klänning till Estridh, också i mosstickning som min lila mössa. Garnet är ganska häftigt och byter själv färg, vilket ger lite mer liv i det hela. Dessutom är det roligare att sticka då, eftersom man inte ritkigt vet när den nya färgen kommer :)

Som ni märker går min produktion så att det glöder just nu. Det är otroligt skönt och bara sitta och tänka och sticka. På något kontigt vis stickar man fast tankar och händelser runt omkring en, i det man gör. Som den lilla rosa pricken mitt i min stickade blomma, jag tänker dirket på när Tilde i "Bonde söker fru" meckar med elagrigatet till ett av sina häststängslet, och grabbarna blir imponerade. Just när jag gjorde denna blomma kollade jag på TV, och allt som visades där tycks ha fastnat.

Så är det med denna klänning också. Första halvan är gjord till Malous lugna röst i "Efter Tio". Hon och hennes champangelunchar kommer för alltid vara "faststickad" i denna stackras klänning :)



Garnet tog slut, så nu kommer jag inte längre idag. Men bara så att ni ska få en bättre bild av hur jag tänkt mig klänningen har jag gjort denna lilla ritning. Tror ni det kommer funka? Det bli mitt första riktiga stickade plagg - någonsin.


Jag kan inte läsa mönster och beskrivningar - men sånna här ritningar duger bra!

 



anne

va du är duktig!!!!

2009-11-20 @ 15:57:59
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com
Susanne

Jag tror klänningen kommer att bli jättefin. Garnet var väldigt läckert, skönt att slippa byta färg själv. :)



Kram

2009-11-20 @ 17:29:43
Leonard

Hej, allt bra? :)

2009-11-22 @ 14:14:53
URL: http://trierer.blogg.se/
Alexandra

Va duktig du är!! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: