Blomma

En riktig nybörjarblomma blev det, men ändå superenkel att göra. Däremot vet jag inte om den blev så snygg på mössan ändå? Kanske blir det för mycket... vi får se. Nu har jag en blomma i allafall!

Så här gör man:
 

Började med att lägga upp två maskor. Ökade sedan en på varje varv tills jag hade 5 maskor. Stickade dessa 2 varv. Minska sen 1 maska på varje varv för att få bladet att smalna av. När maskorna är slut är bladet klart!


Sen knöt jag ihop de i varandra med trådarna som blev över.


De här fäste jag sen blomman med på mössan, de som blev över klippte jag bort..


Men en rosa garnbit från en tidigare stickning fick blomman en liten mitt också! Bara att sy fast på mössan.

En annan sak som är värd att nämna är att Johan pluggat klart sina 9 veckor på annan ort nu, och i kväll kommer han hem!♥ Nu ska han inte behöva vara borta i veckorna mer. Behöver jag säga att jag längtat..?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: