Dagsvandring mot Las Palmas

Japp, en av stränderna på ön hette faktiskt så. Ni förstår säkert varför :) Vi började vår "lilla" promenad kl. 09:30 på morgonen efter att ha laddat upp med frukost och några bananer, sen gav vi oss i väg. Vi gick mot den nordligaste sidan, där öns största strand bredde ut sig - Bredsand. Det var som att titta ut över en öken. Man fick kisa med ögonen för att inte bländas av den klarblåa himlen, det glirrande havet och den vita sanden som såg ut att aldrig ta slut.

Efteråt fortsatte vi mot Las Plamas och ger skäl för sitt namn. Det slog en faktiskt i mellan åt "Va? Är jag verkligen i Svergie?!". Om det fanns något att klaga på så skulle det väl vara att det inte är badsäsong riktigt ännu. Då hade det varit maxat.

Här kommer ännu fler glada semesterbilder från i lördags:


Estridh älskar ju som ni vet att vara ute i narturen och böka. Hon var också riktigt duktig att åka i bärselen under våra långa promenader.


Mot Bredsand


Morgonpromenad utefter norra sidan


Strandkant


Kärlek!


Börjar bli dags för att sova lite middag tror jag...


Här är bredsand! Gör också skäl för sitt namn. Oändligt stor!


Naturen har skapat ett litet konstverk


Ännu fler kreationer


Mellis med nyponsoppa


Skål!


Mamma, pappan och bebisen.


I sanden gömmer det sig tydligen larver som gör små hål för att locka ner myror att äta upp. Myrlejon heter dem. Det kryllade av den i hela marken.  


Vass


Här börjar vi närma oss las Plamas! Äntligen! Visst ser det ut som utomlands?


Jag och Estridh. Det blåste rejält efter standkanten så hon fick ha min sjal över huvudet. 
 

Längst bort på kartan, vid udden, där började vi att gå. Ett antal timmar senare var vi framme vid den röda plutten.


Då fortsatte vi in genom skogen, tillbaka mot stugbyn.


Ljung


En rumpa! :)


På kvällen la vi oss vid det lilla kappellet och värmde oss i solen och vilade våra trötta fötter.


Sen pussades vi och kramades! <3


andrea

helt underbart vackert!! man behöver ju inte alls åka till andra sidan jorden för att få njuta av stränder. det ska jag komma ihåg tills nästa gång reslusten suger tag i mig =)

2009-05-18 @ 16:37:34
URL: http://thegreenspot.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: