Våran spaweekend

Vilken underbar helg vi har haft! Det har varit så fantastiskt skönt och avslappnande. Vi har ätit jättegod mat, hängt i relaxavdelningen, badat en massa olika bastuar, bubblat i bubbelpoolen, duschat i regnduschen, fått skön massage och blivit inpackade i en vulkalera. Så himla skönt att veta att man inte behöver gör någonting, man kan bara slappna av och inte ha en massa måsten. De enda tiderna man måste passa är när lunchen severas och när bastun är på.

Min favorit var ångduschen. Det var superskönt att stå i den varma ångan och ha regnduschen på med svalt vatten. Annars var ju kroppinpackningen vi fick en klar 10:a! Vi blev skrubbade med lavastenskross, insmorda med någon sorts vulkanlera och heatlotion som sen fick verka medan vi låg inpackade i plast och en värmefilt. Och det blev verkligen varmt! Hela kroppen pulserade och hjärtat började slå fortare. Den behandlingen var tydligen ingenting för äldre personer eller sånna med hjärtproblem eftersom den satt en jäkla fart på blodcirkulationen. Efteråt fick vi ansikts- och skalmassage och en skön ansiktskräm. Lovely med andra ord!

Även om det tog över 3 timmar att köra dit så var resan dit riktigt mysig. Vi såg oss omkring i det soliga Östergötland och stannade och tog oss en bugare på en mack. Eftersom jag ville vara lite diskret med mitt fotograferande och inte störa de andra spagästerna så blev det bara en massa mobilbilder. Men men, det får duga. Så här ser våran helg ut i bilder:


Starby Kungsgård


Vårat hotellrum. Väldigt "hotelligt" men de hade sköna sängar


Matsalen där det bjöds på en suverän lunchbuffé, 4 rättersmiddag och sist men absolut inte minst en underbar frukostbuffé!


Här är den - våran frukost. Jag älskar hotellfrukost!


Jag byter om och gör mig klar för att gå in till spaavdelningen. Morgonrock och tofflor fick man såklart. Föresten, visst hade de riktigt snygga handfat? Sånna ska vi lätt ha i vårat hus sen.


Bubbelpool med tända ljus


Där ligger Johan och bubblar


Jag och baby!


I bastun var det vaaaaarmt.. Jag har lite svårt för att basta egentligen, tycker det är otäckt att andas där inne och dessutom är jag livrädd att ramla över värmeagrigatet. Men den här hade lagom temperatur och var faktiskt riktigt skön.


Johan slappar inne på relaxavdelningen. Här satt vi och åt frukt, drack te och bara tog det lugnt. På kvällen var det massor av tända ljus här, verkligen stämningsfullt!


Mer än då här får ni inte se av våran spavistelse!

Gissa om jag hade längtat efter min lilla prinsessa när vi kom hem? Man känner verkligen ur mycket man uppskattar henne när man är borta så här. Man vill bara hålla om henne och lukta på hennes mjuka hår. Hon hade haft det jättebra hos morfar under tiden, men när vi kom för att hämta henne blev hon lite ledsen. Då ville hon bara sitta i mitt knä och gosa och gråta ut lite. Som om hon kom på att jag hade varit borta, först då.

Men efter en stund var hon på banan igen och visade mig hur man luktade på blommor och massa annat tok. Min lilla stjärna. Det är mysigt att få komma hem till dig igen!


Carro

Vilken muyspys helg ni ser ut att ha haft! =)



Tack för en läsvärd blogg! Alltid lika kul att läsa vad du o din familj hittar på för skoj!



Kram

Carro

2009-03-02 @ 21:10:38
URL: http://har ingen tyvärr


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: