Min lilla hjälpreda


I dag hade jag turen att kunna sluta lite tidigare från jobbet, så jag hämtade Estridh redan kl. 14:00 på förskolan. Pratade lite med hennes fröken som berättade att Estridh var allas lilla förebild när de är ute och lekter på gården. Hon är så självständig och framåt. Hon gnäller aldrig, inte ens om hon ramlar. Då kämpar hon med sin gigantiska overall och vingliga ben tills hos står upp igen. Sen gillar hon att kasta snöbollar också. Hennes fröken hade kastat en på Estridh, och hon hade skrattat så hon höll på att kikna. Sen hade Estridh försökt plock upp samma snö och kasta tillbaka. Min sötnos, vilken tur fröknarna har som får leka med sig hela dagarna!

Nu har vi kommit hem och hon har hjälpt mig att damsuga, lägga i en tvättmaskin och städa toaletten. Och hon är verkligen behjälplig! Läggar man det som ska in i tvättmaskinen framför i en liten hög och säger åt henne att lägga in det, så gör hon det. Under tiden kan jag sortera det som är kvar efter färg. Vilket team vi är - jag och bebisen.

Just nu sitter hon och smetar in sina kinder med kycklingrisotto. Vi hörs i kväll, kanske med ett videoklipp till och med! :P




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: