Träningssvacka

Hej allihopa!

Efter en tids lathet på träningsfronten (tänade inte en enda gång förra veckan) var jag i dag duktig och åkte förbi gymmet innan jobbet. Något som däremot inte alls är lika kul är att jag har tröttnat på att gymma. Det är tråkigt, jobbigt och jag känner mig otroligt omotiverad. Jag fuskar mot mig själv och tar alltid den kortaste, lättaste vägen. Jag försöker tänka "Men Pauline, när du ändå segat dig hit kan du väl åtminstonde kämpa lite?!" men jag orkar inte. 

Jag tror detta beror på att jag börjat gå på skivstång/konditionspassen. De har verkligen allt! Skivstångsträning, lyft med fria vikter, bra musik, en instruktör som peppar och dessutom är man i grupp vilket gör att man håller ut och kämpar mer. Jag tror att det är pga. detta som jag tycker gymträningen är så tråkig. Jag har blivit så bortskämd med att en inskruktör håller min låga uppe så nu har jag ingen självdiciplin när jag ska peppa mig själv.   

Dumt. Men från och med nu ska jag bara köra skivstångspass och annan instruktör-träning tills jag börjar sakna gymträningen. Kanske blir det roligare då? Det farligaste som finns med träningen är ju när det börjar bli tråkigt. Då går man sagta men säkert träningsdöden till mötes. Och det vill ju inte!

Undra om jag ska leta upp något mysigt pass på eftermiddagen bara för att jag gjorde så dåligt i från mig på gymmet? Vad tränar ni för något föresten? Det bästa vore ju om man hittade någon fin sport som man kunde gilla och på köpet fick en massa motion. Men - jag avskyr sport. Friskis & Svettis är min enda rädnding.


Martina

Känner verkligen igen problemet. För någon vecka sen så var jag så omotiverad som man kan vara tror jag. Men något som piggade upp mig riktigt rejält var när jag och en klasskompis bestämde oss för att boka in oss på någonting där vi inte hade en susning om hur man skulle göra. Vi bokade en sal för squash och helt plötsligt blev träningen mycket roligare! Och det var riktigt jobbigt också..

Så greppa tag i en kompis och gör något som ni aldrig gjort förut. (Man kan ju göra det själv också, men då blir det nog bara läskigt..). Prova på något helt annat än vad du gjort förut. Man ska inte se träning som något man måste göra, utan något man vill göra. Och som ett plus så får man träningsvärk i muskler man inte trodde fanns.. :P

2009-03-03 @ 12:22:12
URL: http://forstaklassbiljett.blogspot.com
Annie

Jag är precis likadan, tappar motivationen skitsnabbt!

Jag gillar Friskis Ki-pass. Ett kampsport och qigong-insprirerat pass. Dock brukar det vara jättemycket folk på de passen, iaf i Borås! Testa det om ni har det! :)

2009-03-03 @ 16:12:04
Terese

Trogen läsare av din blogg.

Jag har tränat på friskis länge och körde fram till i höstas både gympa och gym. Sen testade jag att gå på skivstångspass, nu kör jag bara det. Det är lättare att peppa sig själv på det passet än att sitta för sig själv i gymmet. Det är ju lätt att man fuskar då och bara gör 12 repetitioner istället för 15.

Jag tror att skivstångspassen ger mer och faktiskt är bättre för kroppen. Man jobbar ju hela tiden med bålen/magen för att stå rakt.



Kämpa på och gör som jag, träna bara det du tycker ger mest och är roligast.

2009-03-03 @ 18:54:58
Lisa

Du har väl spanat in den coola tävlingen vi har på Dubbelbloggen? Du kan vinna snygga örhängen i en urkul tävling. :D

2009-03-03 @ 19:02:31
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
elin

jag tränar i regel 2 månader, sen tröttnar jag. jag är för svag, både psykiskt och fysiskt. ha ha!

2009-03-03 @ 21:03:10
URL: http://elinelversson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: