Mina krämpor just nu

Min husläkare är bäst - fixar fram en tid åt mig samma dag bara 2 timmar efter att jag ringer, och dessutom för något så akut som min ömmande tunga. För den mår inte riktigt bra, min tunga alltså. Alla envisas med att säga att det är svamp (hur äckligt låter inte det?), men nu vet jag att det antagligen beror på B12- eller järnbrist. Provsvaren kommer på fredag.

För mig får det vara egetligen vad som helst, bara det är någonting som går att åtgärda snarast. Min tunga har nämligen tappat sina små pickar och "pluttar", vilket gör den fläckvis alldeles rosa och kal. Den har massor av små "förkylningsblåsor" och ömmar som om man hade bränt sig på aldleles för varm choklad. Ni förstår säkert poängen - inte speciellt trevligt. Men jag är glad bara de kommer på vad det är, och att det inte visar sig att den kommer ruttna och ramla av. Det skulle vara synd.

Jag fick dessutom ta blodprov och jag är så stolt över mig själv varje gång jag klarar av det utan att må dåligt! Jag till och med tittade på den lilla behållaren som prutade ut en strid stråle med blod från mig in i små rör med färgklada korkar.

Vi får se vad det kan vara. Vi åker ju till Gotland om en vecka och jag vill gärna vara bra då. Åtminstonde fått någon form av behandlning som gör det bättre... Nu ska jag sluta kinka. Vi hörs senare ikväll, då med fler söta bilder på vår lilla kaninunge som öppnat ögonen!



andrea

oh ja!! kaninbilder vill vi se :)

2009-06-23 @ 17:16:18
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
Maria

Låter riktigt jobbigt, men jag vet precis hur det känns. Jag tappade också vissa partier "pluttar" på tungan förut, då visade det sig att jag hade extremt stor brist av B12 så jag fick injektioner varje vecka och sen fortsätta med tabletter. Nu har jag ingen brist längre, men kan fortfarande få så på min tunga, precis som du säger.. det känns som att man har bränt sig på varm choklad! Hoppas det ordnar sig för dig!

2009-06-25 @ 07:31:06
URL: http://www.modeblogg.adnic.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: