En dag i Furuviksparken

Denna soliga dag (kanske en av de sista på min semester?) har jag, Estridh och min pappa tillbringat i Furuviksparken. Där finns i stort sätt allt man kan tänka sig gilla när man är så väl lite som stor - karuseller, massor av djur, badplats, god mat, ponnyridning, båtturer, cirkus och uppträdanden. Det ligger inte så långt i från där vi bor, och jag var där en hel del när jag var liten. Men nu var det säkert 10 år sen jag var där sist, så det var mycket nya saker och jag kände knappt igen mig. Därför var det extra kul att komma tillbaka dit idag och visa Estridh allting! Hon var lite för liten för tivolit, men djuren uppskattade hon desto mer!

På ponnyridningen fick hon en liten sväng på Jokers rygg (försa gången hon red!), sen åkte vi alla tre en "flodfärd" där man åkte i tunnor på vattnet genom ett landskap fullt med lamor. Det tror jag hon gillade mest! Ja, att vara inne hos getterna och klappa killingarna var såklart också kul! 
 

Pappa och Estridh vid entrén




Eftersom en glömsk mamma hade för mycket att tänka på när vi skulle i väg blev solhatten hemma... Vi fick därför köpa dena här lite för stora kepsen inne i parken :)




Om ni åker dit någon gång med era minsta barn kan jag verkligen rekommendera denna! Den var precis lagom för Estridh och hon tyckte det var riktigt spännande på slutet när man fick åka genom en mörk, läskig tunnel!

Vi har haft en toppendag tillsammans. Det är synd att man inte åker dit oftare, speciellt med tanke på att vi bor ganska nära. Vi måste helt klart dit fler gånger i sommar, det tror jag Estridh håller med om också :)



Emma

Vad mysigt ni verkar ha haft det! Furuvik är perfekt för barn, lagomt stort också så man hinner med allt om man vill.

Är det barna hedenhös som de gjort om förresten? Iof så kanske inte barn nuförtiden känner till dem så det är väl därför de har ändrat. Den som var så mysig.. jag hoppas att de använder sig av samma musik ändå.

2009-07-04 @ 08:15:48
URL: http://lumparfru.blogg.se/
malin

Så lika ni är :)

2009-07-04 @ 10:38:41
URL: http://alicesmamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: