Feberbebis


Det är stillsamt hemma hos oss idag. Estridh är trött och gosig och blir varm som en stekpanna så fort Alvendonet börjar gå ur kroppen. Efter våran lilla powernap mitt på dagen var hon alldeles skakig och tempen visade 40 grader. Ja, det är inte lätt att vara liten... Som tur är verkar inte små barn bli lika påverkade av hög feber som vuxna. Tänker er själva, hade 40 grader var man ju nästan död. Eller nått.

Vi läser böcker och kramas. Estridh säger "Mamma Pallin, däsa boten!" (Mamma Pauline läsa boken) så kommer hon springades med någon av hennes favoriter. Det är tråkligt att hon sjuk, men det är riktigt mysigt att få vara hemma med henne och gosa!


Feberbebis & jag

Efter att hennes sista Alvedon i asken fått göra verkan tog vi oss ner till Apoteket och införskaffade nya. Appropå det så såg jag att det nu finns receptfria hemmatest för Klamydia. Det visste inte jag. Har det gjort det länge? Ja, inte för att jag är behov av en koll, men ändå. Bra ju! Kanske fler får tummen ur och köper ett sånt, i stället för att boka tid och gå till frbror doktorn.

Nu är det bokläsning igen. En viss fröken slår mig i huvudet med Mamma Mu's hårda pärm, det kan bara tolkas på ett sätt. Plikten kallar, vi hörs!


Emelie

Det har funnits att köpa i nästan ett år nu, men försäljningen av dem går inte alls bra (iaf för mitt apotek) antar att det är för att man kan gå och testa sig gratis på många ställen. Och det kanske är postivt på båda hållen, att man kan testa sig gratis och att ingen köper testet.. :) Krya på lilla tjejen!

2009-07-15 @ 19:19:12
URL: http://popkatt.blogg.se/
Lena

Hej min kära arbetskamrat! Stackars lilla Estridh, jag hoppas att hon snart kryar på sig.



Jag saknade min lunchkompis på jobbet idag! Istället fick jag luncha med lill-Peter och det var ju inte lika festligt! :)



Ha en skön föräldratorsdag!

Kramar

2009-07-15 @ 21:52:06
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: