50 myggbett

Det här är ju helt sjukt! Sen två dagar tillbaka är vårat hur helt invaderat av myggjävlar. Jag har aldrig sätt något liknande. Under hela sommaren har jag knappt sätt en enda mygga. Men helt plötsligt en dag är det en tjock, mörk dimma utaför huset med äckliga, blodtörstande små monster som bara väntar på att få äta upp en.

Det går inte ens att ge kaninerna mat. Det går knappt att gå ut till bilen. Det går definitivt inte att vara ute på gården! Inte ens i den gassande solen får man vara i fred. Myggor överallt! Jag bokstavligen springer ut ur huset och tillbaka om jag skulle råka ha något viktigt ärende, annars håller vi oss inne. Det är hemskt! Ska vi ha det så här hela sommaren eller? På min semester och allt..

Tyvärr har Estridh också råkat ut för myggorna.. Det har självklart tagit sig in i huset och fanns i hennes sovrum i går när hon gick och la sig. Vi damsög upp massor i hela huset, men tydligen fanns det några äckliga jävlar kvar inne i hennes rum. För så här såg hon ut i morse när jag drog av henne pyamasen:


Stackars. Tycker så himla synd om henne. Man vet ju själv hur jobbigt det är att somna när man hör det där surrandet runt huvudet hela tiden. Och förstå vad det ska klia sen! Men hur hemskt den än ser ut så verkar hon inte speciellt påverkad av det. Hon kliar sig inte speciellt mycket, men pekar på betten och säger "Mamma, bille ajaj!" (Mamma, spindel aj aj!). Jag har gjort ett snabbt överslag och fått det till mellan närmare 50 myggbett på henes lilla kropp. Det här är inte okej.

Enligt Sjukvårdsrådgivningen är det inte farligt, så länge hon inte kliar sönder dem och huden blir inflamerad. Man kan lindra med kallt vatten och Hydrokortison, vilket vi köpt i dag. Nu i kväll se rdet redan bättre ut. Nu sitter jag inne och väntar på att myggdimman ska ge sig av härifrån. Hallå, vi bor ju inte i bushen direkt!

Jag blir less. De äter upp mig, min semester och mitt barn. Vad gör man?


Annika

Huvva va hemskt..stackarn :/

2009-07-01 @ 23:13:34
cecilia

åh stackaren! det är inte kul med myggor, hoppas det blir bättre!

2009-07-01 @ 23:28:04
vintageretroprinsessa

stackare :(/

värsta betten jag sett.

Hoppas att dom ej kliar för myclet på den lilla kroppen kram

2009-07-01 @ 23:51:19
URL: http://bambii.blogg.se/
Andrea

Man garderar sig med ett ordentligt myggnät.

2009-07-02 @ 03:24:59
malin

Men usch :( Gud vad synd om om henne. Ni får köpa sånt där på apoteket så dom inte biter eller vad det nu ska motverka!

2009-07-02 @ 07:20:25
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Annie

Investera i någon slags myggfångare, finns sånna som täcker flera tusen kvadratmeter men myggen är väck! Kostar ett par tusen, men kanske värt det?

Annars finns det ju budgetvarianter som kan funka också för ett par hundra...

2009-07-02 @ 09:39:43
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Anonym

Usch.. stackars liten. Köp något spray!

2009-07-02 @ 09:59:45
URL: http://jjjohansson.webblogg.se/
Malin ;)

Ush vad jobbigt! Stackars Estridh! Det finns något som heter RID. Det är gjort i Australien faktsikt ;) Jag är uppväxt med det. Jag tycker det fungerar bättre än allt annat jag någonsin provat!Om det inte finns i Sverige skickar jag gärna upp!

Massa kramar till dig och Estridh!

2009-07-02 @ 10:48:25
URL: http://malinlolita.blogg.se/
Erika

gaah stackars liten!

2009-07-02 @ 12:02:43
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Andrea

Jäklar i min låda!! Det där är seriöst de värsta myggbett jag nånsin sett. Jag som trodde jag skulle råka ut för sånt där i Borneos djungler, men icke. Stackars Estridh! Hoppas dom inte kliar lika mycket som dom ser ut att göra... Det här året ska tydligen vara värsta myggåret nånsin. :(

Stackars lillan, och stackars kaninerna. Mina kaniner var så besvärade av myggor, dom blev alltid bitna på nosen och öronen. Gardera er med myggnät och medel inomhus, och kanske ta in kaninerna om dom verkar obekväma där ute. Ha det!

2009-07-02 @ 12:42:03
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
Sara

Är kompis med Lisa och brukar vara in här ibland och läsa. Usch vad jag lider när jag ser Estridh!

Jag vill inte verka som världens säljare, men jag jobbar på Granngården och vi har rea på myggfångare just nu. En som täcker 4000kvm kostar 1995:-, det finns hemma just nu både i Östhammar, Uppsala, Norrtälje och Tierp.

Jag ber om ursäkt att jag verkar påflugen, det är inte min mening att verka störande eller så. Tänkte bara ge ett tips.

Hoppas Estridhs bett blir bättre snart!

2009-07-02 @ 12:52:19
URL: http://saraengstroem.blogg.se/
Frida

Kör till stranden och sola och bada. Stackas lilla Estridh. Hoppas betten försvinner snart och att ni blir av med "jävlarna".

2009-07-02 @ 13:41:02
Emelie

Stackars, stackars estridh.... och stackars er också. Det ser väldigt otäckt ut det där. Hoppas verkligen det läker snart.



Kram Emelie

2009-07-02 @ 17:28:56
URL: http://hemeli.blogg.se/
Anonym

Stackars, stackars estridh.... och stackars er också. Det ser väldigt otäckt ut det där. Hoppas verkligen det läker snart.



Kram Emelie

2009-07-02 @ 17:31:11
Sussie

Förra sommaren råkade jag ut för samma sak, jag hade 54 myggbett på benen. Det kliade så mycket att jag inte kunde sova och fick lite smått panik för att det licksom kröp i benen. Så jag tycker hemskt synd om lilla Estridh.

Ha de bra, kram.

2009-07-02 @ 18:44:31
URL: http://metrobloggen.se/sussie
Hanna Norgren

Stackars lilla gumman, vad jobbigt. Sån tur är verkar inte så små bli så himla besvärade av nån anledning. Myggen är superaggressiva i år. Riktigt otäckt. Jag och Anette gick hem igår kväll, hade varit på bio, och vi blev helt uppätna. Köp myggnät.....:-)

Kramisalami

2009-07-03 @ 19:31:02


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: