2008

Jag tänkte göra en liten tillbakablick på året som gått, och se vad mycket som har hänt! Estridh har vuxit otroligt mycket, vi har rest en hel del, köpt bil, fått jobb, börjat plugga och dessutom blogga!

Jag startade bloggen i februari, så snart är mitt första bloggår över. Det har varit så himla roligt, jag har har fått så mycket positiv respons från er som gör att man aldrig vill sluta! Dessutom är det riktigt kul att ha alltig sparat, som nu när man vill kika tillbaka. Det är som en gigantsik dagbok som rymmer allt som händer i mitt liv, och Estridhs.

Här är en liten resume från året som var!


J A N U A R I


  • Vi reser till Göteborg, Estridhs första långresa!
  • Hon börjar åla sig fram
  • Jag börjar jobba lite smått

  • F E B R U A R I
    • Jag startar bloggen!
    • Börjar sy kläder
    • Estridh skrattar för första gången

    M A R S
    • Estridh börjar krypa
    • Jag klipper av mig håret
    • Köper ny bil
    • Lär mig åka skidor i Romme
    • Hälsar på morbror Martin & Emelie i Trollhättan 
    A P R I L
    • Jag söker till socionomprogrammet på Universitetet.
    • Vi köpter båt
    • Min 20 årsdag!
    • Jag inviger Bolaget för första gången
    • Estridh får en kusin, lilla Gordon.

    M A J
    • Estridh ställer sig upp mot möbler 
    • Johan fyller år
    • Vi åker till Skansen
    • Estridh lyssnar till sitt namn

    J U N I
    • Byter vagn till en Phil & Teds 
    • Vi hyr en stuga på Öland
    • Johan tar med Estridh på hennes första cykeltur
    • Estridh börjar kunna stå själv utan stöd

    J U L I
    • Jag jobbar extra på sommaren
    • Johan kommer in på Marina Läroverket
    • Jag upptäcker scrappbooking!
    • Estridh namngavs

    A U G U S T I
    • Estridh lär sig stå,  alldeles själv
    • Åker till Gotland under Medeltidsveckan
    • Vi åker till Gräsö

    S E P T E M B E R
    • Vi köper moped
    • Första gången Estridh är sjuk
    • Jag söker massor med jobb
    • Estridh lär sig gå
    O K T O B E R
    • Estridh fyller 1 år!
    • Hon börjar på förskolan
    • Jag lär mig sticka
    N O V E M B E R
    • Jag får jobb på Sector Alarm, och börjar deras Sector Buissnes school.
    • Estridh börjar springa
    • Jag får drömjobbet! Är världens lyckligaste!
    • Säger upp mig på gamla jobbet
    D E C E M B E R
    • Vi reser till Gotland över första advent
    • Estridh åker pulka för första gången
    • Hennes 4.e kusin föds den 26 december
    • Hon säger "ljus", och lär sig pussas med stängd mun.


    Sussie

    Det är helt otroligt vad estridh har växt och utvecklats under året som gått. Från att vara en bebis till ett litet barn, fascinerande hur fort det går.

    Hoppas att 2009 blir lika bra som 2008 (helst ännu bättre).

    Kram

    2009-01-02 @ 13:22:51
    URL: http://metrobloggen.se/sussie
    Madde

    Sjukt söta hon är - hon kommer bli en riktig pojkmagnet om några år. Helt sagolik. :)

    2009-01-02 @ 14:05:30
    URL: http://sokratess.blogg.se/
    Sussie

    Jo visst är det André, världen är liten ibland. :)

    Jag har också tänkt på att ha en klassfest, det skulle verkligen vara jättekul, vi kanske får ta tag i saken och fixa något?

    2009-01-02 @ 14:05:45
    URL: http://metrobloggen.se/sussie
    Emelie

    Vad roligt att se alla bilder på Estridh samlade sådär och vad snabbt hon har vuxit!

    Jag blev inspirerad av dig och snodde din idé och gjorde mig en egen tillbakablick på 2008.

    Stort lycka till på det nya jobbet nu!

    Kram

    2009-01-02 @ 20:37:36
    URL: http://pemli.blogg.se/
    Fia

    Söt liten tjej!

    Råkade hamna på din sida då jag googlade på Phil&Ted :-) Men kikade runt lite i din blogg och du skriver bra. Alltid kul att läsa välskrivna bloggar ;-) // Fia

    Anv.namn: Fia Lösen:3217

    2009-01-22 @ 09:55:27
    URL: http://maximilian06.blogg.se/


    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: