Dag #1

Puh! Nu är jag hemma från min första dag på jobbet. Känner mig helt stel i kroppen och huvudet är översvämmat av intryck. Jag har varit på helspänn hela dagen och kännt mig som en tvättsvamp som sugit åt mig av all information jag kommit över.

Mina första intryck av tjänsten/företaget är följande:

  • Jag har världens bästa kollegor!
  • Företaget är seriöst och tar hand om sina anställda och ger bra villkor
  • Jag kommer trivas perfekt och få en bättre struktur i vardagen
  • Jag har väldigt, väldigt mycket att lära mig... 

I dag har jag fått en egen plats i kontorslandskapet, blivit bjuden på lunch och gått en hälsningsrunda på de olika avdelningarna och skakat hand på ungefär 3000 personer (känns det som). De flestas reaktion var "Men dig känner jag igen! Vi har ju träffats förut!". Så att jag har jobbat inom företaget idigare på olika positioner ger mig ett väldigt stort försprång när det gäller att lära känna alla. Jag kan alla namn, känner igen alla ansikten och vet vart alla sitter. Det vill säga en hela massa information som jag får på köpet, och inte behöver lära mig! För jag kommer minst sagt ha massor annat att koncentrera mig på. För nu väntar en 3 månader intensiv utbildning där jag ska lära mig massor inom försäkring, bank och butik.


Första jobbdagen till ära hade jag piffat mig med pärlor och lockigt hår. Fint va?


Det ska bli kul och otroligt utvecklande att börja jobba där! Nu känner jag bara att jag behöver äta och lägga mig som soffan och smälta alla intryck. Det är påfestande att ge sig ut i arbetslivet på riktigt. Ja, de må vara jobbigt. Men riktigt, riktigt roligt! Nu orkar jag inte blogga mer... Jag ska laga korvstroganoff innan Johan kommer hem och Estridh ska hämtas på förksolan. Puss!



Kjell o Sandra

En kanon blogg. Riktigt kul o läsa.

2009-01-07 @ 16:59:31
URL: http://www.klkidsalen.zoomin.se
Kjell o Sandra

Skrev fel bloggadress......

2009-01-07 @ 17:01:36
URL: http://www.klkidssalen.zoomin.se
Rebecca

Vad kul att det verkar bra! Jag började också nytt jobb igår, kändes också väldigt bra!

2009-01-08 @ 07:18:44
URL: http://www.rebeccas.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: