Alla hjärtans dag

Åh. Hade vi det mysigt går eller vad? Det var helt underbart. Först åt vi en helt fantastisk 3 rättersmiddag på Domtrappskällaren. Det var länge sen jag var på en sån lyxig resturang och åt så vällagad mat. Jag älskar att få sitta och smaka av vinet innan hovmästeren serverade i mitt glas, känna sig ompysslad och se hur personalen krusar sig och håller på för att jag och Johan ska få en så perfekt kväll som möjligt. Och det fick vi! Jag har aldrig ätit så dyt middag förut, men det var värt varenda krona. I samma stund som jag satte tänderna i förrätten ångrade att jag skrivit tidigre om att äta ute. Att det är mycket mysigare att sitta hemma och laga hemlagat... Visst visst, men ingenting går ju upp mot att få in en perfekt stekt oxilfé. Efteråt gick vi till Terassen & Bullitt och tog ett varsitt glas i väntan på att bion skulle börja.

Här är lite bilder!


Johan väntar på att få in all god mat!


Så här såg våran Alla Hjärtans Dag meny ut!

Förrätt
Karamelliserd getost på bakade rödbetor och rostade valnötter


Varmrätt
Oxfilé rullad i hasselnötter och selleri, serveras med madeirsky och klyftpotatis



Min efterrätt:
Varm cohkladfondant med hemgjord jordgubbsglass och bär

Johans efterrätt:
Domtrappans osttallrik serveras med frukt- och nötbröd, fikonmarmelad och jordgubbssiprap.


Jag sitter och myser



Jag fick en ros av hovmästeren när vi lämnade resturangen


Johan dricker öl på Bullitt och väntar på bion


Snart börjar den, Friday the 13th!

Det är ju alltid mysigt att gå på bio, men filmen var faktiskt sådär... Jag gillar ju skräckisar, men filmen ska ju ändå ha en bra och trovärdig historia för att den ska bli riktigt bra. Friday the 13th var bara väldigt klyschig och förutsägbar. Ett ungdomsgäng går vilse i skogen och en efter en går de ut ensamma i skogen, eller in i något gammal hus, eller ner i någon läskig gång och ropar "Hallå, är det någon här?" sen hoppar mördaren fram och sticker kniven i dem. Om och om igen. Lite tårkigt med bara en massa slatter och slakt.

Visst var den otäck och läskig. Men något som jag tycker är ännu värre än en dålig story är de fruktansvära könsrollerna som jämt är i sånna här filmer! Männen är tuffa, röker på och gillar porr. Tjejerna är blåsta, fnittrar och har världens största silikonbröst. Killarna kör farsans båt skitbort och tjejerna åker vattenskidor topless. Jaja, den var läskig men klyschig. Ingen skräckis i min smak helt enkelt!

Nu ska vi åka och hämta Estridh. Puss och hej!


vintageretroprinsessa

Så romantiskt och mysigt :)

superfina bilder och vilken mat sen då :)

LYX i världsklass :)

2009-02-15 @ 14:06:35
URL: http://bambii.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: