Hitta symaskinen. Och tiden.

Det var länge sen jag pysslade med något nu... Jag har ju inte tid! Hade jag tid skulle jag ha en egna pysselverkstad där jag kunde scrapps fina kort, sy klänningar och montera mina fotografier. Dock så räcker det med att gå in i en scrapp- eller tygbutik för att inspirationen ska vakna till liv. Den finns där hela tiden, men tiden gör det dessvärre inte...
 
Jag var i allafall in på Ohlssons här om dagen och kikade på tyger och knappar. Framför mig ser jag klänningar, klockade kjolar, tygväskor och rutiga toppar. Samtidigt som jag går där och låter fingertopparna nudda de olika tygerna så tänker jag "Jaha, och när ska jag ha tid med det här då?", "Äsch, jag vet inte ens vart symasinen ligger nerpackad någonstans..." Det är så himla tråkigt!

När Estridh var bebis kunde hon sitta i en bärsele på min rygg medans jag plöjde meter för meter framför symaskinen, men hon är inte riktigt lika foglig längre. Nu skulle hon svälja nåldynan och klippa sig i fingrarna och jag plockade fram mitt lilla skrädderi... Nå ja. Om sådär en 15 år kanske hon hellre vill tjuvröka och hångla med grannpojken i någon lekstuga i stället för att vara hemma, och kan mamma öppa en egen internetbutik med hemsydda kläder och detaljer! Vilken dröm... Ja. Vart var vi?


Jag köpte i allfall någon meter storblommigt tyg i lila och rosa nyanser. Skulle göra sig snyggt som en klockade kjol som sitter högt i midjan. Eller vad tror ni?


Här är min stackars sylåda som skulle behöva lite kärlek och omtanke...

 Nu är det bara att hitta symaskinen som blir problemet. Eller titta tiden. Jag tror mer på det sistnämnda...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: