Rundvandning i huset

Gissa vart jag sitter och bloggar nu? I vårt nya hus! Köksbordet och stolarna ska stå kvar i lägenheten tills visningarna är klara, så jag får nöja mig med en liten pall att sitta på. Det är flyttlådor överallt, men vi har också hunnit packa upp massor. Våran första natt i huset är alltså avklarad. Det är märkligt hur hemma jag känner mig här, från första stund. Det känns så självklart att bo här, som om vi gkort det i 100 år! Sen händer det när vi springer omkring här i huset att jag tappar bort Johan eller Estridh. Man varken ser eller hör dem och undrar vart de nu kan ha tagit vägen. Det har aldrig hänt i våran lilla tvåa, kan jag säga... Där har man sätt varandra vart man än varit, och aldrig haft en känsla av att kunna vara ensam.

Nej, det här är verkligen helt perfekt.
I dag ska jag ta i tur med Estridhs rum som vi har köpt färg och tapet till. Hela kvällen igår stod jag och spacklade och slipade väggarna där inne. Förhoppningsvis är allt underarbete så gott som klart nu och vi kan börja slänga på färg! Föresten hittar ni två nya kategorier till vänster - en inredning och en om huset. Det kommer bli massor av sånna inlägg nu och jag saknar någonstans att lägga dem.

Tyvärr har jag bara tagit bilder med mobilen ännu, därav den dåliga kvalitén...föresten vet jag inte i vilket låda kameran ligger nu. Men här kommer lite bilder från vårat nya hem. En riktig oreda och utan möbler, men ändå. Så här bor vi nu!


Först en bild på en av våra nya familjemedlemmar!


Köket


Allrummet, eller det som vi ska ha som vardagsrum.


En anna bild från allrummet. Hallen sitter liksom i hop där...


Allrummet sätt från andra sidan


Det blå rummet som ska bli vår walk-in-closet är det tänkt. Ska målas vitt och få några snygga garderober mm.


Det gula rummet som just nu används som förråd. Ska också målas vitt och bli vårat "kontor", med skrivbord, dator, papper och pärmar.


Estridhs rum. Det här är der rum vi kommer börja göra om..



The master bedroom. Här är tapeterna helt okej så de låter vi vara. Till vänster finns en altandörr ut på terassen.


Badrummet. Det finns även en till pytteliten toalett, men den är just bara en toalett.


Tvättstugan med grovingång.


Utanför köksfönstret sitter en av katterna och spanar. Hon undrar väl vilka det är som flyttat in här..


Garaget med carporten. Alla saker som står där nu är inte vårat utan ska komma och hämtas. Under det lilla taket närmast hitåt tänkte vi ladda upp med ved så vi har till vår kamin i vinter!


Uteplatsen med pool och gäststuga.


Den lilla mysiga gäststugan med sovloft och allt!

Så där. Då har ni fått er en liten rundvandring i vårat nya hem! När vi kommit till rätta med allt och fått hit våra möbler också får ni nya bilder. Då ser det ju lite roligare ut.

Som ni säkert vet är det Valborg idag, men varken jag och Johan är på något festhumör nu när man kan vara här och grejja! Så det blir inget party för oss i kväll, vi ska stå på huvudet i varsin flyttlåda och måla om Estridhs rum i stället.

Puss och kram!


Annie

Åh, va fint ni har det!

Hoppas verkligen ni kommer trivas i huset, vilket ni redan verkar göra!

Trevlig helg!



/Annie

2009-04-30 @ 07:24:34
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
rebecka

Shit vad fint.

Får jag fråga hur mkt huset kostade att köpa/hyra`?

2009-04-30 @ 07:31:48
URL: http://www.minmoa.se
Maria

Ser riktigt fint ut! Där kommer ni nog trivas! :)

2009-04-30 @ 08:45:07
URL: http://maariahs.blogg.se/
Johanna

Så himla mysigt!!! Den där gäststugan och poolen är ju hur mysigt som helst en sommar :D avundsjuk

2009-04-30 @ 10:11:44
URL: http://ioana.blogg.se/
Susanne

Jättefint hus!

Ni har verkligen gjort ett kap, jag tror det där kommer bli helt perfekt för er.

Jag och pelle är så himla sugna på hus, men först behöver jag ett jobb, sen hoppas jag att det är vår tur. Att få ha en trädgård att pyssla och knåpa i skulle vara guld nu, men men man kan inte få allt här i livet. :)

Vi hörs, Kram.

2009-04-30 @ 10:24:11
URL: http://metrobloggen.se/sussie
Malin

Såå fint ni har det! Underbart mysigt!

2009-04-30 @ 13:50:31
URL: http://malinlolita.blogg.se/
Anonym

det ser verkligen jätte fint ut, blir lite avundsjuk! hoppas ni kommer trivas, det ser jättebra ut!

2009-05-01 @ 14:13:18


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: