En dag på Skansen

Vi var på Skansen i går. Det var kanonväder och vi fick se massor och djur och desas små bebisar. Estridh uppskattade det verkligen! Roligaste tror jag att hon tyckte ekorrarna var... Vi hittade nämligen ett per ekorrar som var mer tama än vilda, de åt ur våra händer och busade med oss på gräsmattan. Lill-Skansken hade inte öppnat för säsongen ännu, vilket var lite synd... men men. Det är så himla mysigt att bara strosa omkring där så det blir garanterat fler gånger!


Jag och Estridh


Sommarflickan


Johan och Estridh hälsar på en stooor älg!


Estridh tyckte den var häftig


Se va fint väder vi hade!


 Vi åt supergoda viltköttbullar och potatis på en av deras uteserveringar. Estridh kikar på fåglarna eller "pippi" som hon säger.


Vi fikade såklart också!


Vi fick tydligen lite för mycket pengar tillbaka. Så det visade sig att vi betalat 9 kr för två goda chokladtårtor och en kaffe. Bra deal tycker jag.


Kollar efter björnungar


Bjär'n


Johan och Estridh matar hönorna


Min sötnos!


Nu är det ju tametusan sommar!
 

En av de busiga ekorrarna som kom och lekte med oss


Inne på Skansen-akvariet. Det var massor av coola djur där!


Apungarna var roliga :)


Lumurer


Skitsöta! Kolla på bilden till höger, det sitter en pytteliten unge på mammans rygg!

Det var en mysig dag! Speciellt när man ser hur mycket Estridh gillade det. Tyvärr missade vi precis ponnyridningen för barn, det hade varit kul... Men vi klappade ormar, kossor och spindlar i stället.

Nu ska vi göra oss i ordning för att¨åka hem till min pappa. Vi ska se om det finns någon hel och fungerande kaninbur kvar sen jag var liten, som går att använda. Jag har ju haft massor av kaniner när jag var liten. En av de första kaninerna vi hade var en dvärgvädur (madagaskar) som var så tam så han gick lös på tomten utan att lämna gården. 

Det ska bli superkul att få ha små kaniner igen! Jag tycker ju egentligen mer om marsvin, det är sociala, pratar och är personliga på ett helt annat sätt än kaniner. Nackdelen är ju att de är känsliga för kyla och att man därför får ha dem inomhus en del. Vi har ju tänkt oss en varm och fin utebur och en sommarbur på gräset så att de små liven får vara ute så mycket som möjligt. Därför blir det kaniner! Men de är gulliga också. Ska bli kul att få ha lite djur runt omkring sig nu, jag har ju verkligen saknat det nu när jag vi bott i lägenhet. 

Nu ska jag fälta håret. See you later! 


stina

Gud ni gör ALLTID så himla mysiga saker!

Och estridh var så himla fin i sin lilla klänning :)

2009-04-28 @ 11:26:36
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
stina

Gud ni gör ALLTID så himla mysiga saker!

Och estridh var så himla fin i sin lilla klänning :)

2009-04-28 @ 11:57:35
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: