Estridhs rum

Vi håller på för fullt med Estridhs rum nu. Jag har målat hela rummet en gång och nu går Johan efter och snyggar till. Det blir vita väggar med en skitsnygg fototapet som fondvägg. Fototapeten föreställer en blomsteräng med en underbart blå himmel. Jag hade tänkt att Estridh antingen skulle få ett rosa/vitt/brunt eller ett rosa/grönt rum. Nu blir det vitt i botten med alla sommarängen färger! Vi hade först tänkt oss en skog som tapet, men när vi såg den här kände vi båda "Åh, den här är verkligen Estridh!". Hon kommer få det så fint!

Föresten har jag en annan liten idé på gång till hennes rum. När jag la ut de olika tapetarken på golvet så använde jag vedträd för att de inte skulle rulla ihop sig. Plötsligt ser jag hur otroligt fint och coolt björkträden passar ihop med tapeten! Nu är min tanke att det ska byggas en hylla av björkträd. Helt rummet kommer få ett tema av öppen björkglänta där en härlig, somring blomsteräng breder ut sig! Det kan nog inspirera till lek, eller va tror ni? Ja, jag ska i allafall försöka skissa fram hur min björkidé ska se ut. Ni får så klart följa mig i projektet.

Så här långt har vi kommit i rummet nu!


I går spacklade jag och gjorde mycket av underarbetet på väggarna. Rummet kommer se så myckt större och tevligre ut med ljusa väggra!


En omgång färg har kommit upp på väggarna nu. På väggen till höger ska fototpeten sitta.


Här är den! Så himla fin och otroligt häftig! Estridh kommer älska att ha "mo-ma" (blomma) som klär hennes lekrum!


Ser ni vad bra de passar ihop. Jag tror der kommer bli skitsnyggt :)


Nej, nu ska jag tillbaka till roller och tapetklister!



Malin

Gud så fint det blir! Supermysigt! Lyckliga Estridh

2009-04-30 @ 13:54:37
URL: http://malinlolita.blogg.se/
Susanne

Vilken otroligt fin fototapet, helt underbar!

Björkhyllan som du funderar på kommer nog bli kanon, det låter som en jättekul idé och kommer nog bli jättesnyggt. :) Lyllo Estridh, jag vill också ha ett sånt fint rum!

Kram

2009-04-30 @ 14:12:33
URL: http://metrobloggen.se/sussie
stina

Gud vad fint det kommer bli!

Estridh kommer få det finaste tänkbara hemmet :)

Fondtapeten var hur fin som helst.

Är så glad att ni prioriterar så mycket natur, djur och upplevelser för estridh. Att ni inte bara köper massa leksaker eller låter henne sitta vid tvn hela dagarna som så många andra stackars barn får. Det är upplevelserna som formar människan och skapar livskvalitét.

Ha en fin valborg!

2009-04-30 @ 15:24:45
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
Paulina

Var har du köpt fototapetet?? Riktigt fint och nytt!

2009-05-01 @ 16:50:27
Pauline svarar

Fototapeten kommer från Rusta, kostade 599:-

2009-05-01 @ 18:38:46
URL: http://sofiapauline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: