Framtidsplaner

Hej min lilla blogg!

Jag känner att jag tappat tempo med uppdateringarna här. Jag skyller på att det är jobbsökande och min nyfundna vän Ansiktsboken, som tar all tid från bloggen. Men å andra sidan kan jag berätta någonting bra - de senaste dagarna har jag sökt 5 säljobb, 2 butiskjobb + hittat en utbildning som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att gå! Den börjar till våren och heter "Försäljning inom detaljhandeln" och innehåller massor av intressant och roliga kurser.

Jag ska söka den, helt klart. Och under tiden jag väntar på svar därifrån ska jag söka jobb ut av helvete, rent ut sagt. I går reggade jag mig på Manpower. Förhoppningsvis hittar jag ett trivsamt jobb inom kort, men skulle det inte gå vägen satsar jag på utbildningen. Mycket prat om framtiden, men så ser mina planer ut!

Närmare i tiden ligger Estridhs 1 årsdag! Dryg två veckor kvar nu, jag förstår inte vart tiden tagit vägen!? Helt galet. Vi ska i allafall bjuda släkt och vänner på tårta och kaffe och håva in presenter till tösen. En sak hon ska önska sig är en bilbarnstol, det behövs nu.

Nu ska jag ägna mig åt min nya vän jag nämde - ansiktboken! Jag är helt fast! Jag trodde verkligen inte att det fanns någonting som skulle kunna stjäla min dyrbara bloggtid så till den milda grad som Facebook gör. Jag kan sitta i timmar och leta vänner, gamla klasskompisar, skriva till folk och adda nya vänner. Jag känner mig framgångsrik, sen i typ förrgår när jag blev aktiv har jag skaffat mig över 80 kamrater. Inte illa!

Ha det fint kompisar, om ni vill får ni gärna adda mig. Ni vet vart jag finns :P


Sussie

Just det där "försäljning inom detaljhandeln" får jag lära mig jätte mycket om i skolan, det är jätte kul! :) Så det tycker jag verkligen att du ska söka till.

Jag var också som dig innan, jag förstod inte riktigt varför alla tyckte att facebook var så speciellt men nu är det som en drog. Och det var bara 3veckor sedan jag började använda mig av facebook. hehe knasigt det där.

Ha en bra dag. Kramen

2008-10-04 @ 16:52:35
URL: http://metrobloggen.se/sussie
emelie

Men du får inte sluta blogga helt pauline. Det är ju så himla roligt och intressant att läsa din blogg:P



Ha det bra!

kram Emelie

2008-10-04 @ 17:20:32
Erika.

Att skaffa barn innan man har skaffat sig en ordentlig utbildning, har ett fast jobb och stadig ekonomi anser jag vara jäkligt korkat. Men det är ju bara jag. Folk skaffar ungar hej vilt utan att tänka efter hur mycket som verkligen krävs, jag lär väl vara den enda över 20 snart som inte har ploppat ut en unge. Bara jag som tänker på barnet och dess framtid istället för på mig själv och hur mysigt och puttinuttigt det hade varit med en bebis.. tid och kärlek är viktigt att kunna ge som sagt och det lär väl spela en roll i varför blondinbella hade velat vänta, den tjejen har ju allt annat än tid över. Nej, jag är hellre en äldre mamma än ung och känna att man har gått miste om någonting och att man önskar att man hade väntat. Finns mycket som är svårare att göra efter att man har skaffat barn, finns all tid i världen att bilda familj men det är det inte många i dagens samhälle som verkar fatta. trist tycker jag..

2008-10-05 @ 20:33:29


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: