En händig fru

Nu har jag lagat Johans byxor. Han hade ett stort hål på låret på sina favvocammo´s, och nu har jag lagat det. Man måste ha lite fantasi också! Först hade byxorna låga ben. Men så sprack dem i grenen så då gjorde Johan såhär: klippte av dem så att dem bara går till knänan istället, tog tyget som blev över och lappade dem väldigt snyggt i grenen.

Nu när hålet blev på låret så fanns det ju inte så mycket "lapptyg" att ta av. Så jag sprättade bort locken till framfickorna. Sen tog jag bara ett av dem locken, rakt av och sydde fast över hålet. Inte så kompicerat, men väldigt väldigt bra!

Byxorna var ju redan fulla av fickor, och det ser ju bara snygg ut att ha en liten "fejkficka" där också! Visst?!










Först satt locket vid fickan, men nu har jag tagit bort det och satt det över hålet!


Frun har visst en händig man också, här han har lagat i grenen alldeles själv!


Sy lite, och sen var det klart!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: