Rättstavning, BVC & ett förlåt

Att det torkat ut på bloggfronten på sistonde. I går var jag nämligen utan internet. Vilket gör det en aning svårare, men nu är jag tillbaka! Så förlåt. Men här kommer en liten update:

I går träffade jag Lisa & Katia + deras kids över en fika. Lika trevligt som alltid! Dessutom blev jag uppläxad ang. mina de & dem. Bloggar med stavfel framstår nämligen som mindre seriös än bloggar som är rättstavade. Så vi får se, kanske måste jag skärpa mig och skriva de & dem på rätt plats. När tillochmed Lisa är av den åsikten så ska jag på allvar tänka över det.

Vi pratade också om andra saker som man säger & skriver. Tex. blev jag helt chockad när jag såg i Johans mobil att det fanns något som hetter "hjälpredor". Jag har nämligen hela mitt liv trott att det hette hjälpbrädor. Men till min tröst hade Katia också trott det hela tiden, så jag är ju inte ensam om att vara bakom flötet :D Hon däremot säger att man "drar alla över en kant". Det tror jag är ganska vanligt ändå, många tycker nog det känns mer logiskt än att "dra alla över en kam". Hm, nog om det .

Vi var på BVC också. Barnmorskan var lika imponerad som vanligt. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Hon är väldigt trevlig och går verkligen in för att lära känna just Estridh. Det känns bra. När man ringer dit och börjar samtalet "Hej! Jag heter Pauline och jag tänkte..." så säger hon direkt "Jaaa, heeej! Hur är det med Estridh?!". Det är ändå hon som ska vara våran BVC sköterska tills Estridh börjar skolan, så et känns bra att kontakten funkar. Förutom det vägde & mätte hon tösagrisen.

Längd: 67cm
Vikt: 7810 g
Huvudomfång: 44cm (tror jag)

Nu är det frukostdags! Puss då!


keffanna

Kul att ni har en sådan bra BVCsköterska! Måste kännas kul & tryggt att gå dit då.

Min ramlade och bröt benet så nu får till de av hennes kollegor som har tid, de känns lite sisådär. Även fast dom varit snälla varjegång.

2008-06-03 @ 10:22:54
URL: http://fikasugen.blogg.se/
Ina

Jag har inte tänkt på dina de och dem. Jag brukar kika in emellanåt och jag har verkligen inte lagt märke till det. Klart det är ett plus om man stavar helt perfekt. Men alla gör misstag. Jag snubblar nog också en hel del i min stavning. Jag tycker dessutom det är svårt att hinna redigera perfekt när man har en 3 månaders att ta hand om. Jag får verkligen SLÄNGA in mina inlägg på fem röda, medan han sover. Inte lätt att vara perfekt då.

Jag tycker du har en fin blogg, den är hemtrevlig på något vis. :-)

2008-06-03 @ 12:51:21
URL: http://www.mammutvrsknorrhane.blogspot.com
virran

det heter dra alla över en kant. HAHAHA

2008-06-03 @ 18:46:04
URL: http://veronicanoer.blogg.se/
katia

haha,din lilla skitstövel. jag läster faktiskt också din blogg (tro det eller ej) hänger ut mig på det där sättet, taskmört....

men jag skrattar gott när virran är av samma åsikt som mig... jag håller fast vid det för det passar bättre (dra över alla på samma kant helt enkelt), mer logiskt tycker jaaaag.. haha tycker iaf att de o dem är värre. punkt för det ikväll. ses imorrn!!! fl fungerar inte att gå in på här hemma:-(

2008-06-04 @ 00:20:40


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: