Mot Gotland!

En underbart mysig helg. Gotland bjöd inte på så mycket snö, men en hel del julskyltning och mysig stämning. Jag gillar Gotland lika mycket på vintern som på sommaren. Det var faktiskt skönare nu att slippa trängas med tusentals turister och medeltidsklädda. Visby är charmigt som det är, även på vintern! Det var så fint med de upplysta ruinerna och julstjänor i alla fönster. Men trots att det är lågsäsong så var det en och annan turist där ändå. Det var verkligen inte öde, som jag hade trott! Nu lägger jag upp bilder från fredagen när vi kom dit. En bild säger mer än tusen ord :P


Eftersom vi inte hade med bilen, fick vi packa på vagnen. Då var det tur att vi hade syskondelen till...


En stor fn gran på torget och den upplysta ruinen stod och väntade på oss på Visbys torg när vi äntligen kom fram efter 2 timmars båttur!


Jag och Johan var glada att äntligen vara framme!


Visby är ju fullt av rosor på sommaren.  Men nu fanns det bara ett fåtal tappra kämpare kvar.


Efter att vi varit uppe hos syster och lämnat all packning så tog vi en tur på stan och kikade lite på julskyltningen.


Julstämning eller vad?! Här inne köpte vi två julstjänor att ha i fönstret.


Österport var pyntad med massor av små lampor.

Här har vi någon sm var glad att komma till Visby! :P



Fia

å va kul att se lite bilder från visby , vi ska dit i januari.. har aldrig vart där förut .

önskar dig en trevlig måndag.

2008-12-01 @ 13:19:38
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Andréas

Var inte jessica hemma? Vill se bilder på henne med :)

2008-12-02 @ 21:37:22
Pauline svarar

Jo, Jesscia var också hemma. Fast eftersom min blogg är offentlig för alla som vill titta, så är det inte alla som vill synas på bilder. Därför lägger jag mest upp bilder på mig, Johan och Estridh. Men om du kikar ovan, så finns det ett inlägg där hon kikar fram!:P

2008-12-03 @ 08:57:38
URL: http://sofiapauline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: