Julavslutning på dagis

Lussebröd, skinkmackor, saft och kaffe. Vi sjöng några sånger i ringen och fikade sen och umgicks. Estridh har ju inte varit på förskolan på 1 ½ vecka (Johan har jullov & jag är ledig), så hon tyckte det var riktigt kul att röja bland deras leksaker och busa med kompisarna igen. Nu kommer hon inte komma tillbaka dit förens efter nyår, vilket känns som en evighet! Hoppas det kommer gå lika bra att lämna henne där då som nu, så att hon inte kommer ur fas bara för att hon varit borta därifrån så länge. Ja, det går nog bra. Det ska bli skönt att ha henne hemma hela jul och nyår i allafall!


Sångsamling när vi kom dit


Estridh myser i pappas knä


Sen blev det fika! Estridh lyxade med en pepparkaka. Vi fick sitta på små bebisstolar, för nu var vi på hennes lilla arbetsplats. Då får man minsann anpassa sig efter de små!


Estridh får en boll som hon ska kasta


Länge sen man lekt med polarna nu, kul!


Lilla bus!


<3!


Visst har hon en fin julklänning? Den ska hon ha på julafton. Hon har ärvt den efter sin kusin Elba. Gillar att den är så enkelt fast det är en typisk julklänning.


Plockar i leksakslådan lite efter klossar


Det var riktigt kul att få leka av sig lite på dagis! Nu är det först nästa år som hon kommer tillbaka!


I kväll ska vi testa Johans sushilåda. Fort kommer det gå! 3 x 9 bitar blir 13½ i var, en perfekt middag. Jag har inte ätit något annat än en skinkmacka på förskolan i dag så jag är hungrig! Ni ska få se hur den funkar sen, när vi själva vet. Tänkte lägga upp "receptet" på sushi också, och hur vi gör. Verkar vara många som är intresserade. Det är faktiskt superenkelt och jag och Johan har lärt oss själva!

Ha de fint, puss hej!


malin

SÅ söt hon är eran tjeja :)

2008-12-17 @ 17:31:33
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Petra

Jaa bra med recept på sushi!! :)

2008-12-17 @ 18:13:01
URL: http://petraplutt.blogg.se/
Pauline

Detta är första gången jag ser likhet mellan dig o Estridh.. på bilden 3 uppifrån där hon fikar. Vet inte riktigt vad det är men något lurt är det :) supersöt julklänning förresten!

2008-12-17 @ 18:28:44
URL: http://paulinemartens.blogg.se/
Annelie

Jätte fin klänning och framför allt en helt underbar prinsessa!



Jag har lagt ut en ny rolig tävling på min blogg, kika gärna in och tävla om du vill!



http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.6185106

2008-12-18 @ 02:43:29
URL: http://www.metrobloggen.se/smilla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: