Vegetarisk lasagne & Farmargryta

Ännu mera barnmat! I går blev det farmargryta & ris + vegetarisk grönsakslasagne. Det återstå att de vad fröken tycker om det, men av de små provsmaken att döma så verkar det som hon gillar det starkt! Speciellt lasagnen.

Vegetarisk lasagne (12 port)

Ingredenser:
  • 5 morötter
  • 2 msk Tomatpuré
  • Krossade tomater
  • Grädde
  • 4 dl gröna ärtor
  • 1 burk kikärtor
  • Tagiatelle (som jag krossat innan jag kokade de, så att de blir som små platta bitar)
  • Färsk bailika
  • Dragon
  • Svartpeppar

Grönsakslasagne


Farmargryta & ris

Ingredienser:
  • 300g nötkött
  • ½ gul lök
  • Purjolök
  • 5 morötter
  • 1 palsternacka
  • 4 dl gröna ärtor
  • Ris (riset blir bättre om man låter det nästan överkokas, det blir mycket mjukar och bättre då)
  • Svartpeppar
  • Timjan
Farmargryta & ris

En smart grej som jag kom på, är att lägga maten i muffinsformar i en sån muffinsstekpanna som jag har. Maten flyter inte ut så blir det lika stora, fina portioner. Nu har Estridh börjat äta så mycket, så jag vet inte om en sån räcker för henne... Annars är det väl bara tina 2 stycken! Här påp bilden är det lasagne som åker ner i formarna... Ska bli spännande idag och se vad hon tycker om det :P



rebecka

Kommer du på recepten till barnmat själv eller har du nån kokbok? Du verkar jätte duktig :D

2008-08-12 @ 07:40:55
URL: http://www.minmoa.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: