Mellanmål

Jag har gjort små portioner igår av kålrot & blomkål till bebisen. Tänke att det kan fungera som mellis eller mindre lunch för henne. Hon älskar ju kålrot, det vet jag, men jag tror inte hon har ätit blomkål någon gång. Ska bli spännande att se vad hon tycker om de. Det gula formarna är med kålrot, där har jag också mixat i lite persilja, smör, grädde och svartpeppar. De vita formarna innehåller blomkål och svartpeppar. Det blir ganska mycket mat ändå... Jag har använt ett helt blomkålshuvud och en stor kålrot. De kan ju inte ha kostat många kronor, så det blir både billigt och nyttigt! Dessutm vet man precis vad de innehåller och det tycker jag känns bra.




Jag provsmakade faktiskt och det var supergott!


Lisa

Hey baby!

Hängde med Katten igår och vi tycker att vi ska ses allihopa nästa vecka! Kan du någon dag?



Fina små mellisar du gjort. Jag och Katia tänker göra risifrutti. Jätteenkelt, gjorde äpple/päronmos igår (bara att koka skalade frukter och mixa) och sen ska man bara blanda kokat grötris och vispad grädde så ska det vara klart. Låter gott va?



Hör av dig!



Och just det, bra att det gick bra på intervjun! Jag önskar jag kunde vara lite spontan men min nervositet gör att jag bara stammar och svettas. Kan man kanske inte tro om mig. Jobbigt är det.



PUSS

2008-08-16 @ 11:24:43
VintageRetroPrinsessa

Alltid lika inspirerande att kika in i don blogg ;)

ha det finastmvh J

2008-08-16 @ 13:13:59
URL: http://bambii.blogg.se/
.

Kommer du att ha någon frågestund? Vore intressant!

/läser med ett leende

2008-08-16 @ 19:28:47
Terese

Hej! Jag har läst din blogg nästan varje dag de senaste månaderna. Jag har funderat på att skriva något här väldigt länge men inte riktigt vetat vad? Hur skriver man ett bra inlägg när man är helt okänd liksom?

När jag kommer hem från jobbet slår jag alltid på datorn och det första jag gör är att läsa din blogg. Jag tycjer att den är så mysig, rolig och inspirerande. Jag har för mig att jag hittade dig på bdb först och sen hittade jag bloggen. Du och din lilla familj är så fruktansvärt söta. :) Jag känner er inte men jag tycker att du och Johan verkar passa SÅ bra ihop. Och er lilla Estridh är verkligen skitgullig! Ja, nu har jag bara skrivit vad som poppade upp i huvudet, vet int ens om man förstår vad jag skriver men jag hoppas det. Dina inlägg och alla bilder gör mig på något sätt väldigt glad efter en tuff arbetsdag. :) jag ser fram emot att komma hem o se efter om du skrivit något nytt. Herregud va långt detta blev. Jag hoppas att du inte tänker "kära nån, vad är detta för människa". Jag antar att du har fler, för dig, okända läsare.

Det var allt jag ville säga för denna gång, kasnke återkommer med kommentarer nu efter detta.



/ Terese ps. Jag saknar nya filmklipp. :)

2008-08-16 @ 20:16:11
Terese

Hej! Jag har läst din blogg nästan varje dag de senaste månaderna. Jag har funderat på att skriva något här väldigt länge men inte riktigt vetat vad? Hur skriver man ett bra inlägg när man är helt okänd liksom?

När jag kommer hem från jobbet slår jag alltid på datorn och det första jag gör är att läsa din blogg. Jag tycjer att den är så mysig, rolig och inspirerande. Jag har för mig att jag hittade dig på bdb först och sen hittade jag bloggen. Du och din lilla familj är så fruktansvärt söta. :) Jag känner er inte men jag tycker att du och Johan verkar passa SÅ bra ihop. Och er lilla Estridh är verkligen skitgullig! Ja, nu har jag bara skrivit vad som poppade upp i huvudet, vet int ens om man förstår vad jag skriver men jag hoppas det. Dina inlägg och alla bilder gör mig på något sätt väldigt glad efter en tuff arbetsdag. :) jag ser fram emot att komma hem o se efter om du skrivit något nytt. Herregud va långt detta blev. Jag hoppas att du inte tänker "kära nån, vad är detta för människa". Jag antar att du har fler, för dig, okända läsare.

Det var allt jag ville säga för denna gång, kasnke återkommer med kommentarer nu efter detta.



/ Terese ps. Jag saknar nya filmklipp. :)

2008-08-16 @ 20:17:23
Rebecka

BVC sa att man inte ska ge kålrot till barn under 1 år, det är farligt!!!!! :O

2008-08-17 @ 08:53:22
URL: http://www.minmoa.se
Rebecka

Hm.. tror de sa att det är nitrit eller vad det heter i det, samma som i spenat och så. Jag hade aldrig hört det heller förens BVC sa det till mig sist.

Man ska vara försiktit med att ge det till barn under 1 år för att det kan omvandlas till nått i kroppen..

Ja fråga :) Alltid bra att vara på den säkra sidan.

2008-08-17 @ 09:42:17
URL: http://www.minmoa.se
Anonym

Ja det är ju säkert ingen fara att ge Kålrot, bara man inte ger stora mängder varje dag. Fast man blir ju endå lite orolig när BVC säger att man inte ska ge vissa saker :)



Ja! Visst är den smart, perfekt, så slipper kläderna bli smuttsiga varje dag. Två sånna för 30 kr på IKEA.

2008-08-17 @ 09:57:13
rebecka

Ja det är ju säkert ingen fara att ge Kålrot, bara man inte ger stora mängder varje dag. Fast man blir ju endå lite orolig när BVC säger att man inte ska ge vissa saker :)



Ja! Visst är den smart, perfekt, så slipper kläderna bli smuttsiga varje dag. Två sånna för 30 kr på IKEA.

2008-08-17 @ 09:57:38
URL: http://www.minmoa.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: