I Visby

Hej alla söta!

Just nu är vi i Visby, kom hit i natt. Jag var seg som en mask när vi kom fram... Vi kom hit kl. 03:00 och det hade inte blivit speciellt mycket sova eftersom jag satt böjd och stel med en svettig bebis sovandes på bröstet nästan hela resan... Men vi fick sova länge idag, och det var skönt (: Det är i alla fall hur skönt som helst att vara här nu, vara ledig! Har strosat runt lite på stan nu på dagen och kryssat oss fram mellan turister och ännu mer turister. Och ännu mer lär det bli! I morgon kl. 18:00 börjar stormningen av Visby, invigningen av Medeltidveckan! Då lär det vara packat med folk.

Just det! Jag är ju på jakt efter ett par riktigt snygga jeans, och provade några från Miss Sixty på Carlings, men njaaa.. Riktigt snygga i benen med så till det ständiga problemet: rumpan! Alltid sitter fickorna fel. I det här fallet satt de alldeles för brett isär vilket gör att man ser mycket bredare ut än vad man är. Hm.

Men jag ska inte klaga, jag kom över den här superballa shortan från Lee!


Jag gillar den, den passar mig :P

Johan får en fiskmunspuss!

Det är så himla skönt när man är här och vet att man inte behöver stressa. Vi kan sitta hemma en kväll och se på TV om vi vill, vi behöver inte klämma in allt vi vill göra på bara några få dagar. Sen är det inte fy skam heller att bara sitta hemma, den här lägenheten är helt underbar! Högsta vångingen med utsikt över hela Visby. Hamnen, torget ruinerna. Herrgud vad jag älskar Gotland, jag skulle utan probem kunna bosätta mig här <3


Utsikten från balkongen. Alldeles nedanför ruinen till vänster ligger Gutekällaren och torget. Så vi bor ganska centralt med andra ord :P Visbys kyrka uppe till höger...




Folk som flyr undan regnet


Det regnar på oss just nu.
Jag tror vi valde att gå hem i rätt tid, 10 minuter efter att vi kommit hem kom regnet. Min syster kommer hem snart, hon är nere i hennes ateljé och jobbar på en animerad musikvideo just nu. Vi var ner och kikade hos henne och fick se det hon gjort hittills, så jäkla duktig är hon!! Hon målar också. Kolla hennes hemsida, hon är grym :p


Anonym

varför tog du bort inlägget om namnet?

du frågade ju oss alla bloggläsare och du fick svar?

2008-08-02 @ 18:09:45
Lisa

Åhh, gud vad mysigt. Ni verkar ha det toppen, passa på och njut nu! Och käka såna där grillade äpplen med kola på, det gjorde jag när jag var på MV sist, skitgott ju.



Min mamma är här och vi ska äta pangkaka ikväll. Äter vi nästan aldrig för de med glutenmjöl smakar urk.



Hoppas ni har det bra nu och håller er friska!



PUSS

2008-08-02 @ 18:40:38
Pauline

För att jag tyckte att det var ett ganska kasst inlägg och då kan jag lika gärna ta bort det (: När jag ska flytta min blogg till hemsidan sen måste jag flytta alla inlägg ett i taget vilket kommer ta väldigt lång tid. Då kan det vara bra om man renast bort de som man inte tycker känns så roliga.

2008-08-03 @ 10:58:18
URL: http://sofiapauline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: