Biokväll med sushi

Igår, vilken helkväll!image397
Kerstin (Johans mamma) kom och var barnvakt. Vi åkte till Ayan Sushi (?) och åt en varsin SUMO, 15 bitars. Herregud. Godare sushi har jag aldrig ätit! Vi satt i Japanska rummet, där man var som nersänkt i golvet och de som serverade fick sätta sig på knä bredvd bordet och så. Roligt! Det kändes verkligen som sushi på riktigt! Och bitarna... Helt underbara! Och snygga! Ja, dit hoppas jag verkligen att vi går fler gånger!

Biten längst upp till vänster, med grönt på var det någon tonfiskröra i. Gudomligt gott!

image398
Kolla den lilla "blomman" av gurka som de lagt en liten wasabiboll i! Sött!

image399
Utseendet är ju halva grejen med sushi

Sen gick vi på bio. image401
Herregud så länge sen det var jag va på bio! Inte de senaste halvåret sen Estridh iallafall. Måste varit förra sommaren.. När jag var gravid och jag och Johan såg en skräckis. Och mycket riktigt så fick det bli en skräckis den här gången också! Vi älskar ju sånt. The Eye, en halvbra skräckis med Jessica Alba. Jag gillade idén bakom filmen och upplägget. Men mot slutet tyckte jag ite riktigt att den höll, det var alldeles för mycket lösa trådar som inte var uppklarade. Sen tyckte jag att det blev lite för mycket "beauty-light" på Jessica. En skräckis ska vara läskig, inte bara fylld av en massa sköna vinklar på Jessicas ursköna ansikte. Men ja, det var bra från och till!

Fast det var ju inte filmen som var det viktigaste. Att bara få sitta ner en hela film, ensam i mörket tillsammans med Johan, krypa ihop i hans armar var värt guld. Det var riktigt mysigt. Det borde vi göra oftare.

Tack för igår älskling, du är mitt hjärtegryn! <3

image402





Maria

Åh va sugen jag blev på sushi nu! Sushi är ju beroendeframkallande! =)

2008-04-11 @ 12:19:51
URL: http://www.lillphia.blogg.se
Maria

Va fin och vårig nya headern blev! =)

2008-04-11 @ 16:58:00
URL: http://www.lillphia.blogg.se
Marie

härligt att rå sig om varnadra lite. blir lätt att man glömmer de. skulle också vilja göra nått liknande men jag är ju störtomöjlig att lämna bort neo

2008-04-13 @ 08:54:40
URL: http://sezzan85.blogg.se
Marie

Vare gott med sushi?

2008-04-13 @ 17:14:23
URL: http://www.metrobloggen.se/Lllen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: